неделя, 12 септември 2010 г.

Иля Ковалчук: Вариантът СКА бе реален. Ще съм „дявол" 15 години


Най-коментираната хокейна личност на трансферния пазар това лято Иля Ковалчук вече официално е играч на Ню-Джърси Девилс. Минути след края на благотворителния мач между неговия тим и този на Александър Овечкин главният герой в сериалът „Делото Ковалчук" разказа пред „Советский спорт" подробности около преживяното, а също така как се защитаваше пред съда, имало ли е момент в който е бил готов да премине в СКА и дори сподели желанието си един ден да заиграе в КХЛ.
Не можехме да повярваме с какво олимпийско спокойствие преживявате сагата?
Не, притеснение имаше. Но огромно напрежение - не! Разбирах, че подписвам крупен договор и за да се оформи всичко е нужно време.
Спомнете си момента, в който НХЛ отказа да регистрира контракта ви. Как реагирахте тогава?
Бяха ме предупредили, че такова развитие е възможно и не бях много изненадан. След като се състоя пресконференцията по представянето ми, и коктейлът след това, ми се обади моят агент и ми каза, че има проблем. Аз не се притесних, защото знаех, че ще се обърнем към арбитражния съд. Но когато и там загубихме ми стана много неприятно. Паника обаче нямаше. Клубът също заслужава похвали, защото бе настойчив до край и Лигата все пак одобри предложения от него вариант.
Разкажете за съда.
За пръв път се сблъсквам с него. Но това не бе класическото разбиране за съд. Нямаше нищо криминално. Изслушванията преминаха в обикновен бостънски хотел.
В стая с легло и тоалетна?
В конферентна зала. Седяхме зад кръгла маса едни срещу други.
Истна ли е това, че на страната на НХЛ е бил генералният мениджър на Торонто - Брайън Бърк?
Да! Но той не заставаше конкретно срещу играча Ковалчук, а против дългосрочните договори. Своята подобна позиция защитаваха и адвокатите на НХЛ, вицепрезидентът й Бил Дейли.
Има сведения, че Профсъюзът на играчите в момента е толкова слаб, че е икономисал средства от силен адвокат, който да ви защити пред Лигата. А след това се е огънал пред исканията на НХЛ.
Не съм съгласен. Профсъюзът направи всичко което трябваше. Нямам никакви претенции. Същевременно ние вече имахме нов лидер - Доналд Фер, който има дълъг стаж в бейзбола. За съжаление обаче съдията Ричард Блок взе решение не в моя полза.
Нямахте ли усещането, че НХЛ иска да се избави от вас? Все пак две седмици след отхвърлянето на първия контракт от Джърси внесоха нов вариант, но и той не бе приет.
Е, донякъде, но това все пак не бе договор написан на коленете, в който можеш да съгласуваш детайлите бързо. Бе необходимо време. Никой не е искал да се отърве от мен. Това бе просто бизнес, нищо лично.
Но вие фактически станахте заложник на Лигата, която заради вас промени колективното споразумение с Профсъюза, като от вашето дело НХЛ направи показателен процес.
Показателен щеше да е, ако аз бях подписал договора, за който Лигата настояваше, но това не стана. Аз подписах такъв, който да устройва мен и Ню-Джърси.
Не съжалявате ли сега, че през февруари не подписахте предложения ви от Атланта договор за $101 милиона и 12 години? Щяхте да избегнете всички тези главоболия.
Никога не гледам назад и не съжалявам за пропуснати възможности. Аз ще играя за клуб като Ню-Джърси, който ще се бори за Купа „Стенли" . Получих това което искам.
Какво ще кажете на шефа на КХЛ и президент на СКА - Александър Медведев, който ви предложи подсигуряващ договор по време на епопеята с договора? Вие по всяко време можехте да заиграете в СКА.
Благодаря му. За него ще кажа само хубави неща. Признавам, че разглеждах варианта със СКА много сериозно. Но везните се наклониха в полза на Ню-Джърси. Животът обаче не свършва с това. Пожелавам успех на КХЛ. Дано Лигата се развива и укрепва. Кой знае, може един ден да заиграя в нея.
Може ли по-конкретно?
Ами, ако случайно в НХЛ има локаут, както през 2004 година? Никой няма гаранции какво ще ни предложи бъдещето.
Поне за минута представяхте ли си че сте в СКА?
Това бе в началото на юли, когато водих преговори с Ню-Джърси и други отбори от НХЛ. Вариантът със СКА бе реален. И аз наистина мислех за трансфер в Петербург, сериозно. Казвам го не за да си повиша цената в Америка. СКА ми предложи много силна оферта. А решението в полза на Джърси го взех на 17 юли, когато подписах първия си договор.
Средната ви заплата по окончателния ви договор е $6,66 милиона в година. Има ли някаква символика тук?
Не вярвам в дяволски проклятия (смее се).
Сидни Кросби подписа за сумата от $8,7 млн. в година, а 87 е игровият му номер.
Е, тогава аз трябваше да подпиша за по $17 млн. на година. А на дяволското число обърнах внимание едва след като подписах.
На 17 септември в кината в САЩ излиза филмът „Дявол".
Колко интересно... В този ден започва и тренировъчният ни лагер с отбора. А кой играе главната роля?
Крис Месина.
Жалко, че не поканиха мен. Аз бих се снимал в този филм, дори и във второстепенна роля. Ако видите режисьора обезателно му предайте, че искам да участвам. От 12 септември съм в Америка.
Смятате ли да си купите къща в Нюарк?
Най-вероятно. Градът не е лош, има хубави райони. Много мои познати живеят в него. Трябва да си взема къща, все пак 15 години ще играя в Девилс.
Толкова ли ще играете? Вие все пак ще получите за първите си десет сезона $90 милиона. Може спокойно да се оттеглите от спорта на 37 години.
Няма да гадая. Но се надявам, че ще отработя целия си договор.
Помогна ли ви Овечкин да се подготвите по-добре?
Не е сигурно кой на кого е помогнал повече. Добре поработихме със Саша. Подготвях се, както и през миналите години, с тази разлика, че започнах със седмица по-късно. Но още седмица ще потренирам в Москва и ще наваксам, макар че и сега се чувствам добре.
Заради вас сега сигурно отново ще свикат пресконференция за да ви представят?
Искате да почувствате дежавю? Мисля обаче, че при всички случаи ще се срещна с медиите в Нюарк. И сигурно американските ви колеги ще ми задават въпросите, които вие сега ме питате. Разбирам, че тази сага с договора няма да отшуми така лесно.
Контрактът ви е на стойност $100 милиона и е на второ място в историята на НХЛ. Толкова голям успех ли е това за вас, колкото и златният ви гол на финала в Квебек през 2008?
Определено не! Квебек и „сборная" са на първо място. Какво е това договор? - Това е опорна точка. Аз играя в НХЛ не заради договора, а защото се стремя да спечеля Купа „Стенли".
Сега навярно рядко ще играете за Русия. Ню-Джърси обичайно стига далеч в плейофите.
Аз вече постигнах някои неща с националния отбор. Имам два златни медала от Световни п-ва. Сега приоритет ми е „Стенли", а също така да се подготвя за Олимпиадата в Сочи.
Говорихте ли с главния мениджър на Девилс Лу Ламорело дали ще ви пусне в Сочи, при положение, че от НХЛ не ви пуснат?
Засега с Лу не сме говорили за това. Но когато му дойде времето ще вземем правилното решение.

Няма коментари:

Публикуване на коментар